Billie goes Comic Con


Mijn mede-Blonde B. maakte eerder al een Billie voor haar vriend en toen dat aan Mr. K.’s oren kwam bleef de vraag “En wanneer gade dan voor mij eens iets maken?” niet lang uit.

Mr. K. is nu niet bepaald van de gemakkelijksten op het vlak van kleding, want toen ik hem het Billie patroon liet zien (ik dacht het voor de eerste keer niet té moeilijk te maken) was hij niet helemaal overtuigd. “Awel, maar kunde dat dan niet zonder mouwen maken, dan kan ik dat in de zomer veel dragen?” Alsof het zo gemakkelijk is om een patroon aan te passen aan de wensen van Meneer. J

Maar goed , ik ging aan de slag. Ik liet de mouwen weg en maakte de schouders iets breder. Ik besef dus net dat dit ook mijn eerste patroon hack is...
De boorden moest dan aan de open armsgaten komen in plaats van aan de mouwen dus die heb ik gewoon opgemeten in plaats van de werkwijze van de Billie te volgen.

Toeval wil dat onze boyfriends wel een gelijkaardige smaak hebben. Ze kozen namelijk allebei, afzonderlijk van elkaar, dezelfde stof in een andere kleur. Great minds think alike, zullen we maar zeggen. 


Persoonlijk vind ik de Comic print op de stof ook heel tof en ze voelt echt supercomfy aan.

Deze Billie liet zich vrij vlot in elkaar zetten, enkel de boordjes waren wat prutswerk, omdat ik die in dezelfde stof als de rest van het shirt wou doen in plaats van in boordstof.

Het resultaat mag er zijn en Mr. K. is gelukkig ook heel tevreden met zijn eerste creatie van mijn blonde hand.


Ik heb nog een beetje Comic stof over en hoop hiermee nog iets matching voor Little J. te maken zodat mijn boys deze zomer allebei megacool de zonnestralen tegemoet gaan. Suggesties zijn altijd welkom!

 

Stay tuned, want volgende week is het Sew Challenge time…

 

K.

 


Grijze stretch katoen met Comic  print: Stoffenspektakel

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts